dimarts, 23 de març del 2010

WEBQUEST:

Que es?

Una WebQuest es construeix al voltant d’una tasca atractiva que provoca processos de pensament superior. Es tracta de fer una mica amb la informació. El pensament pot ser creatiu o crític i implicar la resolució de problemes, enunciació de judicis, anàlisis o síntesis. La tasca ha de consistir en una mica més que a contestar a simples preguntes o reproduir el que hi ha en la pantalla. Idealment, s’ha de correspondre amb alguna cosa que en la vida normal fan els adults fora de l’escola. Aquest model permet que l’alumne elabori el seu propi coneixement al mateix temps que porta a terme l’activitat. L’alumne navega per la web amb una tasca en ment.

Com funciona?

La idea de tota webquest és la que els alumnes busquin en la web la informació que necessiten per a resoldre una sèrie de situacions que se li plantegen. Això podria resultar molt costós en temps i desorientador per a l’alumnat, que podria sentir-se perdut enmig del gran embull que és la web. Per a evitar això, el professor prèviament ha buscat la informació que els alumnes necessiten i ha posat els enllaços corresponents en la pàgina de recursos de la webquest.

D’aquesta forma, els alumnes segueixen havent de buscar la seva informació, però ara saben on trobar-la. Així, el seu treball consisteix a seleccionar dintre la informació que se li proposa com pot ser-li útil i aplicar-la en la consecució dels objectius que se li proposen.

Potencialitats que aporta:

L’objectiu és que empri el seu temps de la forma més eficaç, usant i transformant la informació i no buscant-la. Amb la meva proposta he volgut que adquireixis coneixement sobre els gossos.

Els alumnes se senten motivats amb l’ús de les webquests. Si la webquest ha estat ben concebuda i realitzada pel professor, l’alumne experimentarà curiositat per conèixer el final de l’aventura que se li proposa i completarà tots els passos del procés.

- Al llarg d’aquest procés va adquirint els coneixements que el professor ha previst necessaris perquè es compleixin els objectius pedagògics inicialment proposats.

- Amb l’ús de les webquests, l’alumne desenvolupa la seva capacitat de resolució de problemes, així com les d’anàlisis, síntesis i selecció. S’incrementa el seu esperit crític i la seva capacitat d’extreure les seves pròpies conclusions i desenvolupar un pensament individual.

- L’alumne es converteix en el protagonista absolut del seu propi procés d’aprenentatge.


Elements d’una webquest:

- Introducció.
- Tasca
- Procés
- Recurs
- Avaluació
- Conclusió

Pàgines d’interès:

www.webquest.es
www.aula21.net/tallerwq/fundamentos/ejemplos.htm




La meva pagina de webquest ( creació pròpia ) és:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada