Una entrevista és un diàleg en el qual la persona (entrevistador), generalment un periodista fa una sèrie de preguntes a altra persona (entrevistat), amb la finalitat de conèixer millor les seves idees, els seus sentiments la seva forma d’actuar.
Com funciona?
- L’ENTREVISTA’T haurà de ser sempre una persona que interessi a la comunitat. L’entrevista’t és la persona que té alguna idea o alguna experiència important que transmetre.
- L’ENTREVISTADOR és el qual dirigeix l’entrevista ha de dominar el dialogo, presenta a l’entrevista’t i el tema principal, fa preguntes adequades i tanca l’entrevista. L’entrevista és també informació i reportatge, les entrevistes poden ser reals o imaginàries. Les reals presenten a una o més persones reals que responen a una sèrie de preguntes formulades per un entrevistador. Les imaginàries són les quals una persona adopta el paper de l’entrevista’t artista, escriptor i l’altre el t’entrevista’t pot ser un personatge històric o literari, i l’entrevistador és el mateix o algun altre personatge.
- PARTS D’UNA ENTREVISTA:
La presentació sol ser breu, però no suficientment informativa. En ella no es parla de l’entrevista’t, sinó del tema principal de l’entrevista. El cos de l’entrevista aquesta format per preguntes i les respostes. És important triar bé les preguntes perquè l’entrevista sigui bona, les preguntes han de ser interessants per a ell publico, i adequades per a l’entrevista’t transmeti les seves experiències. També han de ser breus, clares i respectuoses. El tancament de l’entrevista ha de ser concís. L’entrevistador pot presentar un resum del parlat o fer un breu comentari personal.
Cada entrevista tindrà el seu objectiu aconseguir i segons aquest objectiu realitzarà les preguntes o no.
- Recomanacions:
Algunes de les recomanacions alhora de fer una entrevista series les següents:
- Escolta atentament. Si sents que la pregunta no està clara, pots demanar cortesament que te la clarifiquin.
- Abans de contestar, pren-te una petita pausa per a considerar tots els antecedents, de tal manera de donar una resposta substanciada.
- Sempre intenta oferir informació constructiva i positiva.
- Veu directe al "gra". Pots després preguntar-li a l’entrevistador si requereix que t’estenguis més.
- No t’exposis a àrees en les quals puguis tenir dificultats.
- Mantingues l’atenció i el focus en l’entrevista.
- Sempre respon amb la veritat, però no donis més informació que la sol•licitada, sobretot si aquesta pogués ser no favorable.
Pàgines d'interès:
- Entrevista amb una Mestre de psicomotricitat:
- Hola bona tarda, m’agradaria fer-te unes preguntes per aprofundir el tema del cos en relació al moviment.
- Molt bé doncs quan vulguis pots començar.
- Des de quan vas saber que volies ser Mestre?
- Buf!! Des de ben petita, sempre quan anava a l’escola i baixava al patí, al passar per els patis del petits, pensava jo de gran vull ser com aquestes noies ( referint-se a les mestres ).
- Quina tasca es la que t’agrada més exercir?
- La veritat gaire bé totes, cadascuna te la seva gracia, i veus com a uns nens els hi agrada més una activitat que una altre, i la seva evolució en relació a les activitats proposades a l’escola.
- Quan us reuniu per fer la programació?
- Doncs el dilluns de 17h a 18.30h, tenim la reunió de claustre, i quan a part de parlar sobre temes que són interessants, amb la meva companya programem, encara que ja des de el principi de curs tenim uns punts en concrets que s’han de treballar, i en aquesta hora i mitja ho acabem de concretar.
- Hi hagut situacions en que has vist que el que tenies pensat fer d’activitats, no va bé? I l’has hagut de canviar?
- Moltes vegades no, però en algun cas concret que feies l’activitat nova i no sabies el resultat, doncs a costat però sempre l’hem acabat de fer, tenint en compte els errors per no cometre’ls desprès una altre vegada.
- T’amoïnes quan veus que els nenes no gaudeixen de l’activitat o bé no la entenen?
- No, perquè considero que son nens petits, i a lo millor un dia ho fan tot perfecte i a l’altre dia fem la mateixa activitat i ho fan amb poques ganes o malament. Hem de ser conscients de que son nens, per tant hi han molts factors que els influirà per estar centrats o no estar-ho hem de ser molt pacients, i permetre a cada nen que tingui el seu ritme de fer la feina.
- Que feu quan veieu que un nen el seu ritme d’aprenentatge no és correcte per la seva edat?
- Doncs com he dit abans, s’ha de respectar el ritme de cada nen, però en el cas de que es faci molt evident que porta un retard, abans de comunicar-lo a la família, s’haurien d’observar molts aspectes del nen i parlar amb especialista del centre.
- Consideres molt important la psicomotricitat?
- Crec que es molt important perquè en els primers anys de vida, la psicomotricitat, te un paper molt important en relació al nen, influeix molt en el desenvolupament intel•lectual, afectiu i social.
- Que creus que aporta fer psicomotricitat als nens?
- Perquè en l’activitat psicomotriu el nen es el eix central del seu propi procés de psicomotricitat, i observar com un nen fa psicomotricitat ens permet observar la seva evolució a nivell cognitiu, emocional, afectiu i social.
- Quina relació creus que te la psicomotricitat amb el moviment global del cos?
- Doncs es evident, a partir de fer psicomotricitat, el cos estableix un moviment, en relació amb el seu cos. En moltes ocasions la psicomotricitat es el moment on els nens poden expressar el seu psiquisme i sensacions.
- Quins motius t’aporten per intervenir sobre el cos i el moviment?
- A part de que per fer psicomotricitat es necessari utilitzar el cos, considero que el moviment es un factor indicador entre les parts del nostre cos, i gracies a ell adquirim una relació amb el món exterior, i amb els objectes, tant a partir de la motricitat grossa com a partir de la motricitat fina
- Quines intencions et proposes amb la intervenció corporal?
o Consciencia del propi cos.
o Domini de l’equilibri.
o Control de les diverses coordinacions motores.
o Control de respiració.
o Orientació al espai.
o Adaptació al món exterior.
o Millora la memòria.
o Domini dels plans; horitzontals i verticals.
o Discriminació de colors, formes….
- Prioritats educatives que estableix i la seva relació amb el tractament que fa el cos?
- Sobretot el que vull alhora de fer psicomotricitat es afavorir la salut física i psíquica del nen, ja que serà una tècnica que l’ajudarà a dominar d’una forma sana el seu moviment corporal, millorant la seva relació i comunicació amb el mon que el rodeja.
- Quina importància atribueix el cos i el moviment en el desenvolupament infantil?
- Permet al nen explorar e investigar, superar i transformar situacions de conflicte, enfrontar-se a les limitacions, relacionar-se amb el demès, conèixer i oposar-se a les seves pors, projectar fantasies, viure els seus somnis, desenvolupar la iniciativa pròpia, assumir rols i sobretot a partir del moviment gaudir del joc en grup, i expressar-se amb llibertat.
- Gaudeixen alhora de fer psicomotricitat?
- A través de la psicomotricitat es pretén que el nen, al mateix temps que es diverteix, també desenvolupi i perfeccioni totes les seves habilitats motrius bàsiques i especifiques. A demès que el nen potencií la socialització amb persones de la seva mateixa edat
- Amb quina activitat creus que els nens gaudeixen més, amb la motricitat fina o la motricitat grossa?
- Doncs es una pregunta difícil de contestar, ja que cada nen li agradarà més una que l’altre, hem de tenir en compte que cadascú li agradarà més una que una altre, els nens que siguin més actius i moguts, probablement li agradarà més la psicomotricitat i els nenes més tranquils gaudiran més fent activitats relaxades a classe on puguin desenvolupar la seva creativitat.
- Els nens alhora de treballar la psicomotricitat fina els resulta difícil?
- Esta clar que fer psicomotricitat es molt més fàcil i alhora d’explicar ho entenen abans, però alhora de treballar la psicomotricitat fina, mostren molt d’interès i ganes d’aprendre.
- Doncs amb això n’hi ha prou, moltes gràcies per la teva col•laboració.
- Molt bé doncs quan vulguis pots començar.
- Des de quan vas saber que volies ser Mestre?
- Buf!! Des de ben petita, sempre quan anava a l’escola i baixava al patí, al passar per els patis del petits, pensava jo de gran vull ser com aquestes noies ( referint-se a les mestres ).
- Quina tasca es la que t’agrada més exercir?
- La veritat gaire bé totes, cadascuna te la seva gracia, i veus com a uns nens els hi agrada més una activitat que una altre, i la seva evolució en relació a les activitats proposades a l’escola.
- Quan us reuniu per fer la programació?
- Doncs el dilluns de 17h a 18.30h, tenim la reunió de claustre, i quan a part de parlar sobre temes que són interessants, amb la meva companya programem, encara que ja des de el principi de curs tenim uns punts en concrets que s’han de treballar, i en aquesta hora i mitja ho acabem de concretar.
- Hi hagut situacions en que has vist que el que tenies pensat fer d’activitats, no va bé? I l’has hagut de canviar?
- Moltes vegades no, però en algun cas concret que feies l’activitat nova i no sabies el resultat, doncs a costat però sempre l’hem acabat de fer, tenint en compte els errors per no cometre’ls desprès una altre vegada.
- T’amoïnes quan veus que els nenes no gaudeixen de l’activitat o bé no la entenen?
- No, perquè considero que son nens petits, i a lo millor un dia ho fan tot perfecte i a l’altre dia fem la mateixa activitat i ho fan amb poques ganes o malament. Hem de ser conscients de que son nens, per tant hi han molts factors que els influirà per estar centrats o no estar-ho hem de ser molt pacients, i permetre a cada nen que tingui el seu ritme de fer la feina.
- Que feu quan veieu que un nen el seu ritme d’aprenentatge no és correcte per la seva edat?
- Doncs com he dit abans, s’ha de respectar el ritme de cada nen, però en el cas de que es faci molt evident que porta un retard, abans de comunicar-lo a la família, s’haurien d’observar molts aspectes del nen i parlar amb especialista del centre.
- Consideres molt important la psicomotricitat?
- Crec que es molt important perquè en els primers anys de vida, la psicomotricitat, te un paper molt important en relació al nen, influeix molt en el desenvolupament intel•lectual, afectiu i social.
- Que creus que aporta fer psicomotricitat als nens?
- Perquè en l’activitat psicomotriu el nen es el eix central del seu propi procés de psicomotricitat, i observar com un nen fa psicomotricitat ens permet observar la seva evolució a nivell cognitiu, emocional, afectiu i social.
- Quina relació creus que te la psicomotricitat amb el moviment global del cos?
- Doncs es evident, a partir de fer psicomotricitat, el cos estableix un moviment, en relació amb el seu cos. En moltes ocasions la psicomotricitat es el moment on els nens poden expressar el seu psiquisme i sensacions.
- Quins motius t’aporten per intervenir sobre el cos i el moviment?
- A part de que per fer psicomotricitat es necessari utilitzar el cos, considero que el moviment es un factor indicador entre les parts del nostre cos, i gracies a ell adquirim una relació amb el món exterior, i amb els objectes, tant a partir de la motricitat grossa com a partir de la motricitat fina
- Quines intencions et proposes amb la intervenció corporal?
o Consciencia del propi cos.
o Domini de l’equilibri.
o Control de les diverses coordinacions motores.
o Control de respiració.
o Orientació al espai.
o Adaptació al món exterior.
o Millora la memòria.
o Domini dels plans; horitzontals i verticals.
o Discriminació de colors, formes….
- Prioritats educatives que estableix i la seva relació amb el tractament que fa el cos?
- Sobretot el que vull alhora de fer psicomotricitat es afavorir la salut física i psíquica del nen, ja que serà una tècnica que l’ajudarà a dominar d’una forma sana el seu moviment corporal, millorant la seva relació i comunicació amb el mon que el rodeja.
- Quina importància atribueix el cos i el moviment en el desenvolupament infantil?
- Permet al nen explorar e investigar, superar i transformar situacions de conflicte, enfrontar-se a les limitacions, relacionar-se amb el demès, conèixer i oposar-se a les seves pors, projectar fantasies, viure els seus somnis, desenvolupar la iniciativa pròpia, assumir rols i sobretot a partir del moviment gaudir del joc en grup, i expressar-se amb llibertat.
- Gaudeixen alhora de fer psicomotricitat?
- A través de la psicomotricitat es pretén que el nen, al mateix temps que es diverteix, també desenvolupi i perfeccioni totes les seves habilitats motrius bàsiques i especifiques. A demès que el nen potencií la socialització amb persones de la seva mateixa edat
- Amb quina activitat creus que els nens gaudeixen més, amb la motricitat fina o la motricitat grossa?
- Doncs es una pregunta difícil de contestar, ja que cada nen li agradarà més una que l’altre, hem de tenir en compte que cadascú li agradarà més una que una altre, els nens que siguin més actius i moguts, probablement li agradarà més la psicomotricitat i els nenes més tranquils gaudiran més fent activitats relaxades a classe on puguin desenvolupar la seva creativitat.
- Els nens alhora de treballar la psicomotricitat fina els resulta difícil?
- Esta clar que fer psicomotricitat es molt més fàcil i alhora d’explicar ho entenen abans, però alhora de treballar la psicomotricitat fina, mostren molt d’interès i ganes d’aprendre.
- Doncs amb això n’hi ha prou, moltes gràcies per la teva col•laboració.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada